Hej,
Här är instruktioner för dig som fått hjälp med ett utkast till bolagets inkomstdeklaration från oss för kontroll.
Hur gör jag för att lämna in deklarationen av min INK2?
1. Kontrollera först att utkastet du fått av oss ser korrekt ut.
2. Logga in på Skatteverkets e-tjänst via denna länk. Välj alternativet “Inkomstdeklaration 2”.
3. Du ser då att vi lämnat in ett utkast via Filöverföring från vårt program. Klicka upp det.
4. Kontrollera så att uppgifterna är kompletta och korrekta och signera sen deklarationen med ditt BankID.
5. Kontrollera om du har pengar att få tillbaka eller att betala in. Och lägg upp betalningen om bolaget har en skuld att betala in redan nu. Så slipper du glömma 😉
Ditt/ert ansvar
Deklarationen har upprättats baserat på de uppgifter du/ni lämnat oss. För att säkerställa att ingen uppgift är felaktig eller glöms bort ber vi dig att kontrollera samtliga uppgifter i blanketten, innan du skickar in den. Om du upptäcker någon felaktighet eller om du har frågor vill vi att du kontaktar din konsult. Detta är särskilt viktigt då en felaktighet eller ofullständig deklaration, i vissa fall kan medföra skattetillägg.
Hängde du med?
Du kan också titta på Skatteverkets egna informationssida och video om digital deklaration på denna länk. Eller kontakta din konsult direkt.